Utnyttja sommaren?

Sitter här och är sommarslö som vanligt. Om jag inte skulle iväg halv tolv idag skulle jag vara färdig vid halv tre (när alla ens dagliga morgonsåpor är över ni vet?) och efter det troligtvis titta lite mer på tv, och om vädret vart fint skulle man ha solat. Nej, nu har jag tvn på utan ljud som sällskap, bättre finns ju inte? Får passa mig så jag inte blir beroende eller får tvformade ögon, det vore jobbigt. Sitter och småtittar över datorkanten på ett jag-är-hysterisk-för-att-om-ni-inte-ringer-in-och-svarar-rätt-får-jag-jobba-med-pappersinsamlingen-istället program.  Snart kommer nog en av hennes lösögonfransar att flaxa iväg också, hon ser onormalt sneögd ut. Haha, oftast så ringer ju ingen in med rätt ord och tv-tävlings-jättarna får behålla sina utlovade 10.000 (fast man får väl typ 250), och mot slutet står de och studsar, röda i ansiktet och kan knappt prata så snabbt som innan pga att de flåsar alldeles för tungt. 
Men ni förstår vad jag menar när jag säger att jag tittar för mycket på tv va? Troligtvis blir man väll undermedvetet påverkad, får hålla mig till Sex and The City samt lite hyrfilmer då och då. Och filmkanalerna, såklart. Och tills när Greys Anatomy och Gossip Girl börjar, men då spenderar man ju halva dagarna i skolan igen. Och så får den stå på som ljudlöst, flimmrande, sällskap när man är ensam i ett 300 kvm stort hus.

Skulle ju skriva lite mer om mig, men behövs det tror ni? Det lär väl visa sig menar jag, och kanske är det bättre att man själv får en uppfattning om en person, utan att  bli påverkad. Fast lite mer måste jag väl skriva, under tiden får ni klicka er in till den lilla profiltexten, som man kommer till via profilbilden här till vänster. Inte så svårt direkt =)

Idag ska jag bota min hästabstinens (har ridit uppåt sex år, och är hästnörd av och till. Har iaf inte ridit alls under sommaren, sen en månad. Ridläger tycker jag är lite överskattade, kanske också för att medelåldern brukar vara runt elva, och sen så är det dyrt också. Nej, en och en halv månad klarar man, nästan) genom att möta upp Andrea, en lite av en barndomsvän kan man väl säga, halv ett på östra för att ta tåget helt åt helvette ut till lantligaste täby för att hälsa på mina gamla pållar som jag inte vart hos sen ett år eller mer. Ska verkligen bli jätte kul, rider i vanliga fall tjugo minuter bort med cyckel, det är inte så smidigt att ta sig till Löttinge direkt.

Haha, nu börjar ju The Tonight Show =P Tror jag sätter på ljud igen och byter om/borstar tänderna osv i pausen. Jag sitter ju inlindad i mitt täcke för i helvette! då kan man allt slappa lite till, och sen så är det bara lite mindre än en hel timme tills att jag måste gå. Kvalitetstid eller inte? Det är frågan.. =P Kisses <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0