Onsdag

Japp, slapp dag igen. Om möjligt värre än igår. Undrar jag varför jag nästan ska behöva känna mig skyldig för att jag sitter hemma och inte springer runt på en massa möten och grejs, men samtidigt känns det som om det kan sparas till att skolan börjar igen. Får lite ångest också, tar jag vara på sommarlovet ordentligt? Troligtvis så överreagerar jag nu, mitt i juli är ju ändå inte en människa hemma, och jag har bara slappat två dagar, utan att tappa kontakten med omvärden. Nej jag överregarerar.

Sjukt varmt idag! försökte sola men höll på att stekas ihjäl efter typ fem minuter så jag klarade det bara inte. Det blir nästan en klaustrofobisk känsla, som gör att man rullar av filten in i skuggan och trycker sig mot gräset. Jag dricker inte så mkt vatten heller, så jag antar att det var det som gjorde att jag fick huvudvärk. Satte upp ett stort orange parasoll istället, och satt och läste under det.

Nu har jag precis vart och plockat i badrummet. Det var tänkt att jag och mamma, i helgen, skulle ha gjort om vår "klädkammare" till en snitsig walk in closet för oss att dela på, men sen så pajade handfat nummer två när nummer ett redan hade en provosorisk lagning och så lekte vi rörmokare istället. Fixade ganska ordentligt där inne, målade om bänkskivan osv, fast måste väl säga att det mest var hennes jobb. Jag monterade ihop ett handfat medans hon sa vad jag skulle göra, och det är väl ungefär det. Har iallafall tömt ett helt skåp och proppat in allt som var där i de andra, och gjort det till mitt eget. Skitsnyggt med glaskivor och en massa små burkar och flaskor =) Det ska jag försvara med mitt liv när Pappa och Petra kommer hem igen. Kisses <33  



Har bakat chokladbollar också =)



Kommentarer
Postat av: Lena

sv; Jag har bloggat sen i januari, men jag har tagit om alla inlägg o börjat om från början bara, åh tack, detsamma! :D

2008-07-23 @ 21:03:27
URL: http://lenaasvanberg.blogg.se/
Postat av: Marie

tackar :)

mums vad gott.

2008-07-23 @ 23:32:57
URL: http://mariejhk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0